2 Wheels MC Forum
08 September 2010, 18:19:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Välkommen till 2 Wheels MC Forum!
Vi använder forumet för att bestämma träffar för körningar - både på vägar och på banor.
Ser du dig omkring så ser du att vi pratar om Teknik och annat skoj också. R1000 och CosmoBob är dina värdar och hälsar dig välkommen.

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Banåkning på Kinnekulle.  (läst 318 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
BLUE1000F
Hero Member

Antal inlägg: 594

Visa profil
« skrivet: 12 Mars 2010, 08:13:58 »

Vi är fyra som har bokat bandag på Kinnekulle 15/10, så nu är 3 heldagar bokade...Mantorp,Gelleråsen också. http://www.trackworld.se/
Sen har vi ju SMC:s BBK kurser på gocart banorna + kvällskörningar på Sviestad. Vi får väl hoppas att det blir nån körning på gocartbanan i Eskilstuna också. Vet att SMC har planer på det men inga datum finns planerade.
Hur går det med Enköpings planer på motorbana Cosmobob, det var väl på gång eller ?
Loggat
CosmoBob
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 626

Hojlös!

Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 21 Mars 2010, 10:20:58 »

Ja, Viking Motor Park var på gång här och jag har bjudit in vd'n Liedbaum för att berätta om projektet för mina elever, men tyvärr lämnade han återbud i sista sekund (får se om han kan komma senare).

Enligt hemsidan ser man fram emot byggstart... lite oklart när. "Idag är allt grundläggande arbete klart; Affärsplan, byggkostnads-utredning, finansiell modell samt utredningar. "

Har andrahandsuppgifter om att finansiärer blev försiktigaer hösten 2008 och att VMP nu för samtal i Tierp...

Samtidigt har det visst blivit okej med dragracingbana i Hallstavik (och kanske även i Tierp?)
http://www.norrteljetidning.se/nyheter/artiklar/id/15001
Loggat

MC-historik: Honda CBR 1000 F 1987, Honda CBR 1000 F 1991, Honda CBR 1000 F 1995
BLUE1000F
Hero Member

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 25 Augusti 2010, 15:45:34 »

Skulle bara säga att Kinnekulle ring var väldigt rolig o väldigt teknisk. Vi var där fyra killar och hade riktigt kul.
Åkte dit dagen före å övernattade på medelplanagården. 490 :-/dygnet för en fyra bäddars lägenhet med grillplatser på baksidan och parkering precis bredvid boendet. Utsikt över Vänern från grillplatsen och solnedgång likaså.
Så på riktigt machomaner så fixade vi kött å grilla...med potatissallad till och så pilsner förstås att skölja ner men.
Det var 1 mil till banan så man behövde inte gå upp så himla tidigt vilket annars hade varit fallet om man hade åkt samma morgon.

Första passet var spännande, precis som det brukar vara på alla banor som man kör på för första gången.
Efter förarmötet så var det dags för 3 mastervarv för dom som ville se spårval osv. Vi var inte ombytta så vi mer eller mindre missade detta eftersom dom skulle köra det direkt efter förarmötet. Det var ju inte lätt att veta när man aldrig hade varit där.
Så körandet/spårvalen fick man försöka lära sig vart efter.
Kompisen med Morinin fick en skräckblandad upplevelse med sina Full Bore däck som han hade köpt. Han fick släpp vid pådrag efter alla kurvor. Så det blev till å köpa/byta till nya däck efter första passet.

Utnyttjade själv också killen som var i depån som meck. Fick lite hjälp med fjädringsinställning o lufttryck.
Det märktes skillnad efter detta...blev bättre å köra i en höger kurva som hade två rejälä gupp. Hade lite problem i kurvan innan och kunde nu köra den i mycket högre tempo. Han sa också att min hoj nog inte var gjord för så stora killar som mig...  Med glimten i ögat (blinkande)

Lägger upp nån film därifrån snart.

« Senast ändrad: 25 Augusti 2010, 19:54:01 av BLUE1000F » Loggat
BLUE1000F
Hero Member

Visa profil
« Svara #3 skrivet: 25 Augusti 2010, 16:58:02 »

Kvalitén är väl som den är... Obeslutsam
http://www.youtube.com/watch?v=2AGYvOIZkGQ (External Embedding Disabled)
« Senast ändrad: 25 Augusti 2010, 16:59:48 av BLUE1000F » Loggat
R1000
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 1142

Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: 25 Augusti 2010, 18:14:22 »

Intressant film. Man ser att du hade kunnat köra ifrån knäskraparen framför dig utan problem om du hade haft en lite starkare hoj. Det ser också ut som att den andra föraren tappar orken efter ett tag och börjar bromsa mitt i kurvor mm vilket inte gör saken bättre om det går lite för fort... Imponerande att CBR 1000 F går så bra och dessutom tål att piskas så hårt. Sporthoj nästa år  Va?
Loggat

BLUE1000F
Hero Member

Visa profil
« Svara #5 skrivet: 25 Augusti 2010, 19:52:19 »

Effekten räcker inte riktigt till... o inte markfrigången vid lut heller för den delen. Jag får hänga ut mycket eftersom hojen är lite begränsad vid lut. En orsak är nog min gamla orginal bakstötdämpare som är ganska så sliten och som på köpet får släpa runt på 100kg. Men det finns mycket å putsa på forfarande som inte ät hojens fel. Glad
Sporthoj....jag har funderat en hel del på vad som skall köpas härnäst. Nu så studerar tjejen 1,5 år först, sedan så blir det nog en ny hoj. Har gott om tid å prova mig fram. Problemet är att tjejen också tycker om att åka med så den måste vara bra även för passagerare. Är nog rädd att det då blir en kompromiss i hoj köpet. Obeslutsam
Alternativet är att ha min gamla spis kvar å köpa en äldre sporthoj som bara får gå på bana.

Sneglar lite på BMW K1200R alt S.
Loggat
BLUE1000F
Hero Member

Visa profil
« Svara #6 skrivet: 25 Augusti 2010, 21:22:22 »

En till videosnutt...
http://www.youtube.com/watch?v=A8ou58j-xRg (External Embedding Disabled)
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!