2 Wheels MC Forum
05 September 2010, 01:43:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Välkommen till 2 Wheels MC Forum!
Vi använder forumet för att bestämma träffar för körningar - både på vägar och på banor.
Ser du dig omkring så ser du att vi pratar om Teknik och annat skoj också. R1000 och CosmoBob är dina värdar och hälsar dig välkommen.

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Plötsligt hojbyte under semestern...  (läst 153 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
77mats
Newbie
*

Antal inlägg: 48

Visa profil
« skrivet: 29 Juli 2010, 19:18:02 »

Ja, för 2 veckor sedan var man glad i hågen och gick en BKK steg 3 och 4 på Linköpings motorstadion!
Första dagen gick ju klockrent

Dag 2 var det lite sämre med...

Obeslutsam för fort in i kurva och framhjulssläpp ordnade en rejäl lufttur för den vite.

Nu är den dock inlöst och igår hjälpte Janne mig att hämta en nyare mc uppe i Luleå, 24 sega timmar direkt efter andra nattpasset efter ledigheten.
Men pga inköpspris osv så blidde det en CBR954RR -03

Väntar nu bara på lite torrare väglag så ska jag ut på vägarna och bekanta mig med en 50kg lättare hoj och införskaffa ny hjälm, skinnställ och handskar  Glad
Loggat

Snygg som f-n....(med hjälmen på)
R1000
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 1142

Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 29 Juli 2010, 19:34:33 »

Grattis till en väldigt fin och kompetent hoj  Leende (smiley)
Loggat

77mats
Newbie
*

Visa profil
« Svara #2 skrivet: 29 Juli 2010, 19:42:21 »

Tackar! Jo, den borde rimligtvis duga för mig  Glad
Har kikat på en lättare hoj under denna säsong, men hade dock inte tänkt byta utan köpa en till. Men nu blev det som det blev!

Tur man har schyssta Janne som hjälper till med hämtningen från Luleå... Ösregn idag och idag skulle jag i annat fall kört ner den där upp ifrån.  Chockad
Loggat

R1000
Administrator
Hero Member

Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 29 Juli 2010, 20:37:32 »

Kul, jag kan inte tänka mig annat är att du kommer att bli SUPERNÖJD. Jämfört med BB, som i o f s är bra hojar, är 954an en skalpell. Bara att dra på gasen på 2an och göra långa underbara wheelies eller kasta sig in i kurvor. Jag har periodvis haft båda typerna av hoj samtidigt och hade väldigt svårt att skiljas från min GSX R1000 -03 som jag köpte ny. Har man ambitioner på bankörning är det en sådan hoj som gäller men komforten är det inte något som helst fel på heller, tvärtom.
Loggat

Recessor
Sr. Member

Antal inlägg: 261

I 300 kan ingen höra dig skrika!

Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: 29 Juli 2010, 20:50:10 »

Det finns inga utsikter på att få loss ljuddämparen till en bra peng? Va?
Loggat

MC-historik: Yamaha FS1 -85(såld), Yamaha RS 125 -??(såld), Honda CBX 400 F -82(såld), CBR 1000 F -96(krockad), CBR 1000 F -95(aktuell)
Argumentera aldrig med idioter. För de drar ned dig till sin nivå och slår dig med erfarenhet!
Recessor
Sr. Member

Antal inlägg: 261

I 300 kan ingen höra dig skrika!

Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 29 Juli 2010, 20:50:48 »

Gratulerar till +1 erfarenhetspoäng! Tunga
Loggat

MC-historik: Yamaha FS1 -85(såld), Yamaha RS 125 -??(såld), Honda CBX 400 F -82(såld), CBR 1000 F -96(krockad), CBR 1000 F -95(aktuell)
Argumentera aldrig med idioter. För de drar ned dig till sin nivå och slår dig med erfarenhet!
77mats
Newbie
*

Visa profil
« Svara #6 skrivet: 30 Juli 2010, 08:09:48 »

Det finns inga utsikter på att få loss ljuddämparen till en bra peng? Va?

Cheesy Inte från denna Blade, dock har jag orginalsystem till Blackbird -99 ligger  Med glimten i ögat (blinkande)
Tack för poängen med... Ballhead sa typ samma, man e ingen biker förrän man vurpat!

Men nu har man en referenspunkt till med sig när man kör ju efter att ha smakat asfalt
Loggat

R1000
Administrator
Hero Member

Visa profil Hemsida
« Svara #7 skrivet: 08 Augusti 2010, 18:49:56 »

Nåå, hur upplever du sporthojen jämfört med BBn nu då  Leende (smiley)

Loggat

77mats
Newbie
*

Visa profil
« Svara #8 skrivet: 11 Augusti 2010, 00:22:54 »

Nåå, hur upplever du sporthojen jämfört med BBn nu då  Leende (smiley)

Glad Glad Glad Glad Glad av 5 möjliga!

Kommer nog trivas på denna fina hoj, lättkörd, pigg som attan och bättre lämpad för gokart-bana & storbana som man har fått smak på  Rullande ögon (ironi)
Ett trevligare verktyg för sådant helt klart. Har inte gjort någon längre tur ännu, men ska toura ner till Jönköping denna vecka så då lär det märkas hur den gör sig på långresa. Sugen på Norge eller europa nästa år!
Drar mindre soppa än BB:n och det gör ju inte ont, men betydligt svårare att köra lugnt/lagligt och bara glida, den inbjuder till bus!
Så, kort o gott, supernöjd hittills
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!